Efektywne zarządzanie w placówce medycznej
Proponujemy kompletny kurs zarządzania w placówkach ochrony zdrowia,
niezależnie czy jesteś pielęgniarką oddziałową w szpitalu czy kierownikiem przychodni,
dla każdego kto chce doskonalić swoje kompetencje w pracy na stanowisku kierowniczym.
Na kursie dowiesz się jak skutecznie zarządzać personelem medycznym, jak egzekwować wymagania, ale i jak motywować i wspierać swój personel. Nasze doświadczenie w tym temacie sięga roku 2010 i chociaż wiele od tego czasu się zmieniło niezmienna pozostaje jakość naszych szkoleń co najlepiej oddaje zdanie jednego z setek uczestników cyt.:
”4 dni tego kursu przyniosło mi więcej praktycznych korzyści w codziennej pracy w szpitalu niż 2 lata studiów Zarządzania zasobami ludzkimi”
Dzień 1
Kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu placówką
Cechy efektywnej pielęgniarki oddziałowej
- Wizerunek szefa i jego wpływ na ocenę przywództwa
- Kluczowe element przywództwa
- Zarządzanie vs przywództwo
- Czteroetapowy model sukcesu
- Inteligencja emocjonalna
Najważniejsze zadania kierownika
- Cechy idealnej pielęgniarki oddziałowej/managera placówki
- Narzędzia stosowane w kierowaniu zespołem medycznym
- Expose szefa i podstawowe zasady wystąpień publicznych
Sytuacje trudne w pracy osoby zarządzającej w placówce medycznej:
- Podstawowe kompetencje managerskie
- Budowanie autorytetu
Dzień 2
Kierowanie zespołem „pielęgniarka oddziałowa jako lider angażujący”
- Strategie planowania i wyznaczania celów biznesowych
- Kryteria prawidłowo określonego celu
- Zarządzanie przez cele
- Monitorowanie procesu realizacji celu
- Rola szefa w zależności od stopnia rozwoju pracownika – wg matrycy Blancharda
- Style kierowania - model przywództwa sytuacyjnego wg Herseya
- Instruktaż
- Doradztwo
- Coaching
- Mentoring
Zasady udzielania informacji zwrotnej
- Feedback jako narzędzie rozwoju pracownika
- Rozmowy dyscyplinujące: karanie i nagradzanie podwładnych
- Przekazywanie trudnych decyzji
Dzień 3
Wyzwania współczesnego managera
Zarządzanie zmianą jako największe wyzwanie XXI wieku
- Poznanie czynników wywołujących zmiany i źródeł oporu wobec zmian
- Poznanie wszystkich etapów zmian oraz kluczowych obszarów zarządzania dla każdego z etapów zmian
- Poznanie różnorodnych podejść do planowanej zmiany
- Tajemnica sukcesu w podejściu do zmiany
Zarządzanie sobą w czasie czyli jak znaleźć czas na rozwój oraz samomotywację
- Zasada Pareto
- Matryca Eisenhowera
- Metoda planowania dnia ALPEN
- Priorytetyzacja zadań
- Prawo Parkinsona czyli jak radzić sobie z prokrastynacją
Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Jak zapobiegać
- Jak ocenić, że sytuacja jest kryzysowa
- Jakie działania należy wprowadzić aby przejąć kontrolę i usunąć kryzys
Dzień 4
Prawidłowe przekazywanie poleceń i informacji zwrotnej, umiejętne motywowanie pracowników oraz odpowiednie delegowanie obowiązków jako kluczowe kompetencje kierownicze w pracy osoby zarządzającej w placówce medycznej
- Jak skutecznie przekazywać polecenia zawodowe
- Kwadrat komunikacji Von Thuna
- Informacja zwrotna wspierająca i korygująca
- Efektywne egzekwowanie zadań
- Delegowanie
- Delegowanie to proces
- Pułapki w delegowaniu
- Delegowanie zadań czyli przekazywanie uprawnień – zasady wg Harvey Sherman
Pozafinansowe motywowanie pracowników czyli jak odnaleźć klucz do samomotywacji każdego ze swoich pracowników – narzędzia motywacji
- 13 zasad skutecznego motywowania pozafinansowego
- Angażowanie pracownika we wspólne cele
- Różnorodne narzędzia motywacji pracowników jako czynniki wzrostu efektywności organizacji
Podsumowanie czyli jak wykorzystam narzędzia zarządzania do wzrostu efektywności mojego zespołu – mój plan rozwoju.